Public Memory: Demolition
Demolition
LP
LP (Long Play)
Die gute alte Vinyl - Langspielplatte.
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- Label: Felte, 2018
- Bestellnummer: 8768920
- Erscheinungstermin: 6.12.2024
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Public Memory ist eine Mischung aus beschädigter und synchronisierter Percussion, sich entfaltenden Synthesizern und spärlichen Samples, die durch den gespenstischen Tenor des Produzenten Robert Toher zusammengehalten werden.
Die zweite LP des Projekts, Demolition, folgt auf die Veil of Counsel EP von 2017 und die Wuthering Drum LP von 2016 mit cineastischer Kraft. Während Public Memorys markante Krautrock- und Triphop-Rhythmen hier vertreten sind, erkundet Demolition eine größere Bandbreite an Tempi und eine Weite fremder Emotionen mit Schichten aus elektronischen Drums, Live-Drums, Korg-Synthesizern und Samples aus der Natur. Themen wie Wiedergeburt und Reflexion durchdringen die Atmosphäre des Albums, die reich an Tape Delay, Federhall und Texturen ist, die eine Science-Fiction- und übernatürliche Erzählung heraufbeschwören. Tohers geschickter Einsatz von Raum und Spannung artikuliert die Welt von Demolition als unheimlich, gefühlvoll und vor allem narkotisch. Jeder Track ist eine existenzielle Prozession. »Turning out the lights on your illusion«, singt Toher zum Abschluss des Albums und akzeptiert, dass Veränderung eine unausweichliche Bedingung des Seins ist.
Public Memory is a mixture of damaged and dubbed-out percussion, unfurling synths and sparse sampling - all strung together by producer Robert Toher's spectral tenor. The project's sophomore LP, Demolition follows 2017's Veil of Counsel EP and 2016's Wuthe ring Drum LP with cinematic fortitude. While Public Memory's prominent krautrock and trip-hop rhythms are represented here, Demolition explores a greater range of tempos and an expanse of alien emotions with layers of electronic drums, live drums, Korg synths and samples from nature.
Themes of rebirth and reflection imbue the album's atmosphere, rich in tape delay, spring reverb, and textures that conjure a sci fi and supernatural narrative. Opener »The Line« sets the album in motion with a driving energy and introspective unease, as if estranged from the world it was created in. A meditation on impending collapse, »Red Rainbow« begins with an arpeggiated melody that hints at a sense of dread. Like the darkness of night descends, the track unfolds with haunting atmospherics and howling synths, finishing with an unexpected climax that ominously builds until at last it falls apart, quickly, softly, without incident. The slowtempoed »Aegis« reflects on the banal reality of love lost, with shuffling rhythms, lingering inflections and a growling synth at its core. Toher's adept use of space and tension articulates the world of Demolition as eerie, emotive, and above all, narcotic.
Each track is an existential procession. »Turning out the lights on your illusion«, T oher sings to close the album, accepting that change is an inescapable condition of being.
Die zweite LP des Projekts, Demolition, folgt auf die Veil of Counsel EP von 2017 und die Wuthering Drum LP von 2016 mit cineastischer Kraft. Während Public Memorys markante Krautrock- und Triphop-Rhythmen hier vertreten sind, erkundet Demolition eine größere Bandbreite an Tempi und eine Weite fremder Emotionen mit Schichten aus elektronischen Drums, Live-Drums, Korg-Synthesizern und Samples aus der Natur. Themen wie Wiedergeburt und Reflexion durchdringen die Atmosphäre des Albums, die reich an Tape Delay, Federhall und Texturen ist, die eine Science-Fiction- und übernatürliche Erzählung heraufbeschwören. Tohers geschickter Einsatz von Raum und Spannung artikuliert die Welt von Demolition als unheimlich, gefühlvoll und vor allem narkotisch. Jeder Track ist eine existenzielle Prozession. »Turning out the lights on your illusion«, singt Toher zum Abschluss des Albums und akzeptiert, dass Veränderung eine unausweichliche Bedingung des Seins ist.
Product Information
Public Memory is a mixture of damaged and dubbed-out percussion, unfurling synths and sparse sampling - all strung together by producer Robert Toher's spectral tenor. The project's sophomore LP, Demolition follows 2017's Veil of Counsel EP and 2016's Wuthe ring Drum LP with cinematic fortitude. While Public Memory's prominent krautrock and trip-hop rhythms are represented here, Demolition explores a greater range of tempos and an expanse of alien emotions with layers of electronic drums, live drums, Korg synths and samples from nature.
Themes of rebirth and reflection imbue the album's atmosphere, rich in tape delay, spring reverb, and textures that conjure a sci fi and supernatural narrative. Opener »The Line« sets the album in motion with a driving energy and introspective unease, as if estranged from the world it was created in. A meditation on impending collapse, »Red Rainbow« begins with an arpeggiated melody that hints at a sense of dread. Like the darkness of night descends, the track unfolds with haunting atmospherics and howling synths, finishing with an unexpected climax that ominously builds until at last it falls apart, quickly, softly, without incident. The slowtempoed »Aegis« reflects on the banal reality of love lost, with shuffling rhythms, lingering inflections and a growling synth at its core. Toher's adept use of space and tension articulates the world of Demolition as eerie, emotive, and above all, narcotic.
Each track is an existential procession. »Turning out the lights on your illusion«, T oher sings to close the album, accepting that change is an inescapable condition of being.
- Tracklisting
- Mitwirkende
LP
- 1 The Line
- 2 Red Rainbow
- 3 Mercy
- 4 Falsetto
- 5 Aegis
- 6 Redeemer
- 7 Doorstep
- 8 Trick Of The Light
Public Memory
Demolition
EUR 26,99*