The Kinks: Face To Face
Face To Face
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
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*** digitally remastered
Wiederveröffentlichung des vierten The Kinks Studio-Albums als Deluxe-Doppel-CD. Das Set enthält neben dem Original-Album zahlreiche Bonustracks. Alternative Stereo-Mixes und Alternative-Versionen sind enthalten. Neben den Rolling Stones, Beatles und The Who waren The Kinks eine der erfolgreichsten britischen Bands in den 1960er Jahren und Teil der »British Invasion«. Sie gelten als ideelle Urväter des Punk und Britpop. Zusammen mit einem der wichtigsten Musikproduzenten der Beatmusik – Shel Talmy – nahmen The Kinks ihr viertes Studioalbum »Face To Face« auf und veröffentlichten es 1966.
Mit diesem Album haben sich The Kinks stilistisch endgültig von der Beatmusik früherer Jahre entfernt und ausschließlich Kompositionen vom Sänger der Band – Ray Davies – verwendet. Die erste Singleauskopplung des Albums trägt den Namen »Sunny Afternoon« und erreichte Platz Eins der UK-Charts. Das Album leitete eine sehr erfolgreiche Phase für die Band ein und gilt als eines der besten seiner Zeit.
Face to Face, released in 1966 on Pye Records in the United Kingdom and on Reprise Records in the United States, is the fourth UK studio album by The Kinks. A major artistic breakthrough for Kinks' songwriter Ray Davies, the LP represents the first full flowering of Davies' use of narrative, observation, and wry social commentary in his songs.
The album's songs are rife with Davies' sardonic wit, skewering the vapid Don Juan of "Dandy" and the self-absorption and hypocrisy of the wealthy elite on "House in the Country" and "Most Exclusive Residence for Sale". Davies' humanity is also on display in tracks such as "Rosie, Won't You Please Come Home", an unusual 1960s pop song that sided with the plight of parents against the cruelty of a rebellious child (a true harbinger of the Kinks' growing affinity for unfashionable but timeless themes). Other highlights include "Sunny Afternoon", the world-weary "Too Much on My Mind", the foreboding "Rainy Day in June", and the Eastern-tinged, enigmatic "Fancy".
Heralding the bands move away from their hard rock sound to a more Song writing based style Face to Face released in 1966 contained the number one single Sunny afternoon as well as a plethora of other classic Ray Davies compositions. (thekinks. info)
Mit diesem Album haben sich The Kinks stilistisch endgültig von der Beatmusik früherer Jahre entfernt und ausschließlich Kompositionen vom Sänger der Band – Ray Davies – verwendet. Die erste Singleauskopplung des Albums trägt den Namen »Sunny Afternoon« und erreichte Platz Eins der UK-Charts. Das Album leitete eine sehr erfolgreiche Phase für die Band ein und gilt als eines der besten seiner Zeit.
Face to Face, released in 1966 on Pye Records in the United Kingdom and on Reprise Records in the United States, is the fourth UK studio album by The Kinks. A major artistic breakthrough for Kinks' songwriter Ray Davies, the LP represents the first full flowering of Davies' use of narrative, observation, and wry social commentary in his songs.
The album's songs are rife with Davies' sardonic wit, skewering the vapid Don Juan of "Dandy" and the self-absorption and hypocrisy of the wealthy elite on "House in the Country" and "Most Exclusive Residence for Sale". Davies' humanity is also on display in tracks such as "Rosie, Won't You Please Come Home", an unusual 1960s pop song that sided with the plight of parents against the cruelty of a rebellious child (a true harbinger of the Kinks' growing affinity for unfashionable but timeless themes). Other highlights include "Sunny Afternoon", the world-weary "Too Much on My Mind", the foreboding "Rainy Day in June", and the Eastern-tinged, enigmatic "Fancy".
Heralding the bands move away from their hard rock sound to a more Song writing based style Face to Face released in 1966 contained the number one single Sunny afternoon as well as a plethora of other classic Ray Davies compositions. (thekinks. info)
Rezensionen
ME/Sounds 6/98: "Meisterstück der Kollektion: 'Face To Face' ist ein kaleidoskopisches Porträt von Swinging London, auf dem sich sowohl der vollerblühte Konzept- Songwriter Ray Davies präsentiert, als auch die Studio- technik optimal zum Einsatz kommt."- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Party Line (Stereo Mix)
- 2 Rosy Won't You Please Come Home (Mono Mix)
- 3 Dandy (Stereo Mix)
- 4 Too Much on My Mind (Stereo Mix)
- 5 Session Man (Mono Mix)
- 6 Rainy Day in June (Stereo Mix)
- 7 House In the Country (Mono Mix)
- 8 Holiday in Waikiki (Stereo Mix)
- 9 Most Exclusive Residence for Sale (Stereo Mix)
- 10 Fancy (Stereo Mix)
- 11 Little Miss Queen of Darkness (Stereo Mix)
- 12 You're Looking Fine (Stereo Mix)
- 13 Sunny Afternoon (Mono Mix)
- 14 I'll Remember (Mono Mix)
- 15 I'm Not Like Everybody Else (Mono Mix)
- 16 Dead End Street (Mono Mix)
- 17 Big Black Smoke (Stereo Mix)
- 18 Mr. Pleasant
- 19 This Is Where I Belong (Mono Mix)
- 20 Mr. Reporter (Ray Davies Vocal Version)
- 21 Little Women (Backing Track)
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