Bark Psychosis: Hex
Hex
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
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- Label: Fire, 1994
- Erscheinungstermin: 15.9.2017
Weitere Ausgaben von Hex
*** Papersleeve im Schuber
»Hex« wurde 1994 veröffentlicht und wird regelmäßig als eines der besten Post-Rock-Alben gepriesen. Obwohl Bandsänger und Bandleader Graham Sutton als großer Talk Talk-Fan bekannt war, ist das wahrscheinlich das erste, woran man an das man beim ersten Durchlauf von »Hex« sofort denkt.
Das Debüt von Bark Psychosis ist und bleibt ein fesselnder Hörgenuss, es verwebt Ambient, Dub, Electronica, Psychedelia und sogar Jazz zu einem musikalischen Erlebnis. Das Album eröffnet mit »The Loom«, einem modularen Stück, in dem ein süßer, melancholischer Klavierrefrain, umspielt von säuselnden Streichern in eine schwer fassbare, wunderschöne Melodie übergeht. Es gibt bittersüße Schönheit in Songs wie »A Street Scene« und »Eyes & Smiles« Das Album endet mit »Pendulum Man«, einem fast 10-minütigen Stimmungsstück.
Bark Psychosis were one of the most innovative bands of their time and as legend has it, saw the first use of the term ›Post-rock‹ by music critic Simon Reynolds. Following several singles and EPs, the avant-garde soundscapes built around drones and samples of 21-minute stand-out track ›Scum‹ arrived just two years before their seminal debut ›Hex‹ (1994).
Their sound was born out of their improvisations at makeshift studio within St John's Church in Stratford. Taking a year to complete ›Hex‹ left the band on the brink of collapse and by the time of its release they had dissolved. Breaking down their songs and rebuilding them in the studio brought distinguishing ambient soundscapes and an atmospheric experimental sound.
Last year Fact Magazine deservedly gave the album further recognition with it claiming top spot in their ›30 Best Post-Rock Albums Of All Time‹. Newly remastered in 2017 from the original analogue tapes at Metropolis Studios by Graham Sutton and Stuart Hawkes, and reissued officially for the first time.
Das Debüt von Bark Psychosis ist und bleibt ein fesselnder Hörgenuss, es verwebt Ambient, Dub, Electronica, Psychedelia und sogar Jazz zu einem musikalischen Erlebnis. Das Album eröffnet mit »The Loom«, einem modularen Stück, in dem ein süßer, melancholischer Klavierrefrain, umspielt von säuselnden Streichern in eine schwer fassbare, wunderschöne Melodie übergeht. Es gibt bittersüße Schönheit in Songs wie »A Street Scene« und »Eyes & Smiles« Das Album endet mit »Pendulum Man«, einem fast 10-minütigen Stimmungsstück.
Product Information
Bark Psychosis were one of the most innovative bands of their time and as legend has it, saw the first use of the term ›Post-rock‹ by music critic Simon Reynolds. Following several singles and EPs, the avant-garde soundscapes built around drones and samples of 21-minute stand-out track ›Scum‹ arrived just two years before their seminal debut ›Hex‹ (1994).
Their sound was born out of their improvisations at makeshift studio within St John's Church in Stratford. Taking a year to complete ›Hex‹ left the band on the brink of collapse and by the time of its release they had dissolved. Breaking down their songs and rebuilding them in the studio brought distinguishing ambient soundscapes and an atmospheric experimental sound.
Last year Fact Magazine deservedly gave the album further recognition with it claiming top spot in their ›30 Best Post-Rock Albums Of All Time‹. Newly remastered in 2017 from the original analogue tapes at Metropolis Studios by Graham Sutton and Stuart Hawkes, and reissued officially for the first time.
- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 The Loom
- 2 A Street Scene
- 3 Abscent Friend
- 4 Big Shot
- 5 Fingerspit
- 6 Eyes & Smiles
- 7 Pendulum Man