Los Saicos: Demolicion: The Complete Recordings
Demolicion: The Complete Recordings
CD
CD (Compact Disc)
Herkömmliche CD, die mit allen CD-Playern und Computerlaufwerken, aber auch mit den meisten SACD- oder Multiplayern abspielbar ist.
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- Label: Munster
- Erscheinungstermin: 11.3.2010
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*** Digipack
Mit nur sechs Singleveröffentlichungen zwischen 1965 und 1966 und von einem
musikalisch abgelegenen Ort wie Lima erschufen LOS SAICOS einen rohe, wilden Sound, der Einiges mit dem gemeinsam hatte, was
zur gleichen Zeit auf der Nordhalbkugel „Garage Rock“ getauft wurde. LOS SAICOS teilten sich Gene mit THE SONICS, ROCKET
FROM THE TOMBRS, THE CRAMPS und BLACK LIPS. Diese Veröffentlichung versammelt sämtliche ihrer Aufnahmen und erzählt
die grandiose Geschichte von LOS SAICOS.
Die Archäologie des Rock’n’Roll hat viel gemeinsam mit anderen Formen des Grabens. Wichtige Fundstücke erfordern eine Neueinschätzung der alten Gewissheiten. Ich hatte niemals zuvor von LOS SAICOS gehört, hatte jedoch die WAU Y LOS ARRGHS!!! Version von „Demolicion“ genossen. Während mir die Wildheit des Tracks gefiel, dachte ich nicht eine Sekunde daran, dass das Original noch verstörter sein könnte. Was noch viel wichtiger is: dieser fauchende Strudel Nihilismus wurde in Lima aufgenommen, während der Rest der Welt die BEATLES abfeierte. Chemie ist ein Faktor, der wichtiger als theoretische Kenntnisse oder Können. Es gibt einen Punkt, an dem die Natur die Führung übernimmt – das Individuum muss gehorchen. Wer hätte gedacht, dass es da draußen in Peru eine Combo geben würde, die THE SONICS nach SIMON&GARFUNKEL klingen lässt?
With only six singles released between 1965 and 1966, and from an apparently remote place such as Lima, Peru, Los Saicos created a raw, wild and visceral sound, the Southern Hemisphere equivalent of the garage rock that was coming out of the US North West at the same time. Theirs is the same DNA shared by The Sonics, Rocket From The Tombs, The Cramps and Black Lips. This release compiles all their recordings and tells their amazing story. The archaeology of rock'n'roll is much like anyother form of digging. Significant finds demand the re-addressing of previously considered certainty. Such chicken and egg semantics are entirely dependent on the consumer's entry point. Fuck the chin stroking. I'd never heard Los Saicos until a few days ago but had experienced the Wau y Los Arrrghs!!! version of 'Demolici_n'. Whilst appreciating theinherent wildness, I never for a minute considered that the original could have been even more deranged. More importantly, this snarling maelstrom of nihilism was cut in Lima when the rest of the world was wetting itself over The Beatles. I hear direct links to both The Stooges and The Cramps here and several more equally enthralling combos. The latter spawned several generations of individuals who would dig deep to previously (mostly) unheard seams of music and other forms of culture that have since become part of the mainstream fabric. Another strong case of the same kind of happenstance to my mind is that which preceded the much vaunted "punk" explosion of the 70s. If Cleveland's Rocket From The Tombs had released an album and stayed together instead of fragmenting, who the hell knows how things would have turned out. However, let's return to the subject of Los Saicos. The unhinged nature of the song titles is one thing but after you become acclimatised to the inherent strangeness, other aspects become apparent. The rhythms and the way the guitars chime and twang to offset the howling are nomere approximations or interpretation. Chemistry is by far a more important factor in the...
Die Archäologie des Rock’n’Roll hat viel gemeinsam mit anderen Formen des Grabens. Wichtige Fundstücke erfordern eine Neueinschätzung der alten Gewissheiten. Ich hatte niemals zuvor von LOS SAICOS gehört, hatte jedoch die WAU Y LOS ARRGHS!!! Version von „Demolicion“ genossen. Während mir die Wildheit des Tracks gefiel, dachte ich nicht eine Sekunde daran, dass das Original noch verstörter sein könnte. Was noch viel wichtiger is: dieser fauchende Strudel Nihilismus wurde in Lima aufgenommen, während der Rest der Welt die BEATLES abfeierte. Chemie ist ein Faktor, der wichtiger als theoretische Kenntnisse oder Können. Es gibt einen Punkt, an dem die Natur die Führung übernimmt – das Individuum muss gehorchen. Wer hätte gedacht, dass es da draußen in Peru eine Combo geben würde, die THE SONICS nach SIMON&GARFUNKEL klingen lässt?
Product Information
With only six singles released between 1965 and 1966, and from an apparently remote place such as Lima, Peru, Los Saicos created a raw, wild and visceral sound, the Southern Hemisphere equivalent of the garage rock that was coming out of the US North West at the same time. Theirs is the same DNA shared by The Sonics, Rocket From The Tombs, The Cramps and Black Lips. This release compiles all their recordings and tells their amazing story. The archaeology of rock'n'roll is much like anyother form of digging. Significant finds demand the re-addressing of previously considered certainty. Such chicken and egg semantics are entirely dependent on the consumer's entry point. Fuck the chin stroking. I'd never heard Los Saicos until a few days ago but had experienced the Wau y Los Arrrghs!!! version of 'Demolici_n'. Whilst appreciating theinherent wildness, I never for a minute considered that the original could have been even more deranged. More importantly, this snarling maelstrom of nihilism was cut in Lima when the rest of the world was wetting itself over The Beatles. I hear direct links to both The Stooges and The Cramps here and several more equally enthralling combos. The latter spawned several generations of individuals who would dig deep to previously (mostly) unheard seams of music and other forms of culture that have since become part of the mainstream fabric. Another strong case of the same kind of happenstance to my mind is that which preceded the much vaunted "punk" explosion of the 70s. If Cleveland's Rocket From The Tombs had released an album and stayed together instead of fragmenting, who the hell knows how things would have turned out. However, let's return to the subject of Los Saicos. The unhinged nature of the song titles is one thing but after you become acclimatised to the inherent strangeness, other aspects become apparent. The rhythms and the way the guitars chime and twang to offset the howling are nomere approximations or interpretation. Chemistry is by far a more important factor in the...
- Tracklisting
- Mitwirkende
Disk 1 von 1 (CD)
- 1 Come On (Ven Aqui)
- 2 Ana
- 3 Demolicion
- 4 Lonely Star (Estrella Solitaria)
- 5 Camisa De Fuerza
- 6 Cementerio
- 7 Te Amo
- 8 Fugitivo De Alcatraz
- 9 Salvaje
- 10 El Entierro De Los Gatos
- 11 Besando A Otra
- 12 Intensamente